Kicsi/Rodolfó

"A humor égszínkék celofánjába be lehet csomagolni a napi gondok elnyűtt és véres alkatrészeit." /Hrabal/

Pontos idő

Utolsó kommentek

  • Kergekosch: Szia! Bácsi még csak annyit reagált, hogy ez ismerős neki valahonnan, és szerinte volt már róla s... (2008.10.03. 16:17) Magyarázkodás...
  • Tamara: Szia Kicsi! A cím alapján, nekem nagyon tetszik. Mit szólt hozzá a Bácsi? Egyébként honnan a ked... (2008.10.03. 16:05) Magyarázkodás...
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hervay --- part V.

2008.10.01. 13:17 | Kergekosch | Szólj hozzá!

A betegség
a vaságy rácsaiban lakik.
Én nem itt lakom.
Tudod, hogy nem itt lakom.
Csak nem volt ágyam,
azért vagyok itt.
De nem itt lakom.

     A napi vízállásjelentés
     a húsleves és a túrós laska között:
     a lelkiismeretben a szint emelkedik,
     máshol apad.
     Helyenként áradást jeleznek.
     A veszélyeztetett területekről
     a lakosság kiköltözik.
              Kilépett valaki a házból,
              akire azt mondták, én vagyok.
              Kilépett az a valaki a házból,
              ott álltál szemben a járdán.
              Megfordult az a valaki,
              és mire felért az emeletre,
              már én nyitottam be az ajtón.
Lefogytam, kicsi lett a kezem,
tenyeredbe fogyott.

              Jósolj nekem jókedvet!
Ne legyen jó ez a szerelem,
csak egyszerű legyen.

              Egy lábos krumplipaprikás
              a földön, újságpapíron.
     Ne nevessetek a nosztalgián!
     Csak visszaállítja a rendet,
     amelyben megszülettünk:
     fa alá az asztalt,
     székre a vödröt,
     házat
     egymás szemébe.
A három dombon áthajszolt szandál
elszakadt.
Azt hitték, hogy a világ végéről jött
a szandál,
de csak össze kellett szegezni.

              Állítsd talpra ezt az asztalt!
              Szegezd meg!
              Nem ülhetünk más asztal mellé.
              Ez az asztal omlott össze,
              mikor a kés
              keresztet hasított
              kenyerünkbe.
     A keresztfáról könnyű leszállni.
     Csak nem jut eszünkbe.
     Kitalálom
     a feltámadást!
Elgondolja magát a félelem,
és megszünteti magát.

              Futószalagon a szabályszerű halál:
              hétfő, kedd, szerda...
              Vasárnap Isten vagyok.
              Készülök
              minden elgondolhatóra.
     Mária a Fiút a fűre letette,
     otthagyta a keresztet Mária.
     "Nem a kereszt vette el,
     Ő akarta a keresztet!"
     Otthagyta a keresztet Mária,
     a Fiút a földre letette
     a megválthatatlan ég alatt.
     Mária hasában hordta a keresztet.
     Megszülte a keresztet Mária.
     Ő akarta a keresztet.
     Otthagyta a keresztet Mária,
     a Fiút a földre letette.
     A megválthatatlan ég alatt
     kihordja Mária a keresztet.
     Nem a keresztet akarja Mária,
     megszülni akarja a Fiút,
     a Fiút megszülni akarja,
     megváltani a kereszttől a Fiút.
Mária-kék nyugalomban
hallgatózom befelé:
mintha a magzatom lennél
s én a világ magzata.

              Hallom,
              hogy nő a fű
              odahaza.
A madarak nyáron az őszben repülnek,
ősszel a télben, télen a tavaszban,
nem emlékeznek csak a jövő nyárra, télre.

              Erzsike sose ült vonaton,
              Erzsike varrónő lesz.
A folyó csak a tengerbe szaladhat,
hiába fut a térképen felfelé.
A térképek megtévesztenek.
Minden folyónak van egy útja
a föld alatt,
ami kitérők nélkül
a tengerbe visz.
Nélküled lakó vagyok.

              Csak a világot ne vedd el!
Feltámasztottál —
meghalhatok.

              Csak a világot ne vedd el!
Annyi út között
van egy, amelyet megtaláltam.
Más úton már nem mehetek. 

              Egyetlen lélegzettel
              a hajnal leheletében.


Címkék: hervay

A bejegyzés trackback címe:

https://kergekosch.blog.hu/api/trackback/id/tr45690605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása