Kicsi/Rodolfó

"A humor égszínkék celofánjába be lehet csomagolni a napi gondok elnyűtt és véres alkatrészeit." /Hrabal/

Pontos idő

Utolsó kommentek

  • Kergekosch: Szia! Bácsi még csak annyit reagált, hogy ez ismerős neki valahonnan, és szerinte volt már róla s... (2008.10.03. 16:17) Magyarázkodás...
  • Tamara: Szia Kicsi! A cím alapján, nekem nagyon tetszik. Mit szólt hozzá a Bácsi? Egyébként honnan a ked... (2008.10.03. 16:05) Magyarázkodás...
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hervay --- part I.

2008.09.26. 18:03 | Kergekosch | Szólj hozzá!

És láss csodát, meg is találtam valahol a senkiföldjén kedvenc Hervaym kedvenc művét. Hát akkor meg is osztom azzal a pár emberrel, aki talán kíváncsi rá. Nem tudom hány részletben fér ide, de naponta felpakolgatok belőle egy kicsit, hogy jó legyen...

 


Hervay Gizella
ZUHANÁSOK

Oratórium három hangra
1978
 

"Olyan, mintha még hallanál,
mintha szeretnélek még."

/Paul Celan/

 


Még egy emelet magány
              Lélegzetedben alszom el.
Még egy emelet magány.
              Szájad szélét horzsolja leheletem.
Még egy emelet magány.
               Kiülsz fölém az égre.
Még egy emelet magány.
               Tenyeredbe zuhanok.
               Alvadt hajam
               arcodon végigcsorog.
Még egy emelet magány.
               Ma reggel megöltem magam,
               élve földre szálltam e tájon...
Még egy emelet magány.
              ... ahol nincs te és én,
              csak mi vagyunk
              nincs múlt és jövő, csak jelenlét.
Még egy emelet magány.
              Tenyeredben születnek újra a dombok,
              összefutnak az utak ráncaiban,
              ahol jártam, s ahova igyekszem.
Még egy emelet magány.
              Feljön a felhő,
              szemed alatt
              fekszem a fűben.
Még egy emelet magány.
              A nap útja homloktól homlokig ...
Még egy emelet magány.
             ... felkel és lenyugszik,
             míg meglátjuk egymást.
Még egy emelet magány.
             Hajnal van, és én nap vagyok.
     Egy mondat,
     amit ketten írunk,
     és nem tudnád se te nélkülem,
     se én nélküled.

            Ez a fa most szól a levelével.
            Ha nem tudok válaszolni, elcsügged
            és visszahátrál a fák közé.
      Nincs magány,
      csak félünk
      a találkozástól.

Még egy emelet magány.
            Most írom homlokomra a ráncot,
            amiről fölismerhetsz,
            ha eltévedek.
Még egy emelet magány.
           Homlokomról az út a semmibe csorog —
           ha nem találsz rám
           elfeledlek.
Még egy emelet magány.
           Ha sokáig nem jössz,
           arcod átrendezem,
           kiretusállak.



 

Címkék: hervay

A bejegyzés trackback címe:

https://kergekosch.blog.hu/api/trackback/id/tr14683396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása